Вход Господень в Иерусалим — Вербное воскресенье. Вход Господень в Иерусалим. Вербное воскресение. Великий Акафист Божией Матери: Неседальная песнь субботы

Вход Господень в Иерусалим (Вербное Воскресенье) является одним из главных праздников, установленных Русской Православной Церковью.

Впервые упоминание о его праздновании встречается в письменных источниках III в. Эта дата очень важна для христианского учения в целом, т. к. факт прихода Спасителя в город, где люди, облеченные властью, были особенно враждебно к нему настроены, указывает на то, что крестные страдания и смерть Иисуса были вольными. О событиях, связанных с этим праздником, повествуют все без исключения евангелисты, что также указывает на его особую значимость.

Время празднования Входа Господня в Иерусалим напрямую зависит от даты наступления Пасхи и приходится на день ровно за неделю до нее. Так как Пасха наступает каждый год в разные дни, то и Вербное Воскресенье не имеет постоянной даты, т.е. это переходящий праздник.

Значение праздника Входа Господня в Иерусалим

О событиях, связанных с этим праздником, нам рассказывает Евангелие. Чтобы утвердить веру народа в то, что Иисус и есть Спаситель мира, за неделю до событий Страстной седмицы и Своего воскресения, Он в сопровождении учеников отправился в Иерусалим. По дороге Иисус послал Петра и Иоанна в селение, наказав им привести молодого осла. При этом Спаситель точно указал место, где его можно будет найти. Вскоре Иисусу привели осленка, которого ученики покрыли своими одеждами. Сын Божий сел на него и в сопровождении большого количества людей торжественно въехал в столицу.

Одни люди стали расстилать на его пути одежды, другие же срезали пальмовые ветви и, размахивая ими, кричали: «Осанна (т.е. спаси, слава) в вышних! Благословен Грядый во имя Господне!», так как уверовали, что Иисус и есть предсказанный пророками Царь-Спаситель народа Израиля.

Когда Иисус вошел в храм, то опрокинул лавки торговцев и меновщиков, после чего выгнал их из храма, сказав: «Дом Мой домом молитвы наречется, а вы сделали его вертепом разбойников» ( . 21,13). Народ Иерусалима с восхищением слушал слова Учителя, к Иисусу подошли больные, хромые и увечные. Он исцелил их, а дети воспели Ему хвалу. Затем Иисус покинул Иерусалимский храм и вернулся с учениками в Вифанию.

Богословы сосредотачиваются на сверхъестественно явленном царском достоинстве Спасителя: сам Святой Дух устами детей и народа засвидетельствовал Христа. Вступив в Святой город с величайшим смирением Сына Божия, Он, между тем, оказывается равночестным Отцу.

С пальмовыми ветвями, или вайями, в древности встречали победителей, от этого обычая произошло второе название праздника Входа Господня во Иерусалим – Неделя ваий. Но в России верующие называют этот праздник Вербным воскресеньем, т. к. вместо пальмовых ветвей верующие ежегодно приветствуют Спасителя ветвями вербы – единственного растения, которое расцветает в эту пору в условиях российского климата.

Мы, держа в руках первые распускающиеся весною ветви, прославляем Спасителя как Победителя смерти, потому что Он воскрешал умерших и в этот самый день входил в Иерусалим для того, чтобы умереть за наши грехи и воскреснуть и тем спасти нас от вечной смерти и вечных мук. Ветка вербы служит для нас знаком победы Христа над смертью и должна напоминать нам о будущем воскресении всех нас из мертвых.

Освященные веточки цветущей вербы православные христиане хранят дома у икон в течение всего года.

Как отмечают Вербное воскресенье?

В этот светлый день православные верующие поздравляют друг друга с праздником и спешат в церковь на службу. Утром во всех храмах совершается праздничная литургия и освящение вербы – символа праздника. Церковь напоминает нам о торжественном Входе Господня в Иерусалим и воспевает:

«На престоле на небеса, на жребяти на земли носимый, Христе Боже, Ангелов хваление и детей воспевание приял еси, зовущих Ти: благословен еси, грядый Адама воззвати». (Кондак, глас 6-й)

За утреней присутствующим раздают зеленеющие ветви вербы со свечами в память того, как встречали Господа с пальмовыми ветвями в руках.

Вербным воскресеньем заканчиваются труды Великого поста и начинаются события Страстной седмицы. Уже через неделю верующие отпразднуют главный христианский праздник — Святую .

Тропарь, глас 1

Общее воскресение прежде Твоея страсти уверяя, из мертвых воздвигл еси Лазаря, Христе Боже. Темже и мы, яко отроцы, победы знамения носяще, Тебе победителю смерти вопием: осанна в вышних, благословен грядый во имя Господне.

Глас 4-й

Песнь 1

Ирмос: Явишася источницы бездны, влаги непричастны, и открышася моря волнующася основания бурею: манием бо запретил еси ему, изрядныя же люди спасл еси, поющия победную песнь Тебе, Господи.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Из уст младенец незлобивых, и ссущих, хвалу Твоих раб совершил еси, разрушити супостата, и отмстити страстию Креста, падение древняго Адама, древом же воскресити сего, поюща победную песнь Тебе, Господи (Дважды).

Слава: Хваление Церковь преподобных, живущему в Сионе, Тебе, Христе, приносит: Израиль же о Тебе, Творце своем, радуется: и горы языцы противообразнии каменосердечнии, от лица Твоего возвеселишася, поюще победную песнь Тебе, Господи.

И ныне: Хваление Церковь...(Повторить предыдущий тропарь)

Песнь 3

Ирмос: Точащий краесекомый повелением Твоим, твердый ссаша камень израильтестии людие. Камень же Ты еси Христе и Жизнь, на Немже утвердися Церковь зовущая: осанна, благословен еси Грядый.

Мертвеца чертверодневна повелением Твоим, из мертвых с трепетом ад испусти Лазаря, Воскресение бо Ты Христе и Жизнь, в Немже утвердися Церковь зовущи: осанна, благословен еси Грядый (Дважды).

Слава: Воспойте людие благолепно в Сионе, и молитву воздадите Христу во Иерусалиме. Сам грядет во славе со властию, в Немже утвердися Церковь зовущи: осанна, благословен еси Грядый.

И ныне: Воспойте людие...(Повторить предыдущий тропарь).

Господи помилуй (трижды)

Ипакои, глас 6-й

В ветвьми воспевше прежде, с древесы последи яша Христа Бога неблагодарнии иудее. Мы же верою непреложною присно почитающе яко Благодетелся, всегда возопиим Ему: благословен еси, Грядый Адама воззвати.

Песнь 4

Ирмос: Христос грядый явственно Бог наш, приидет и не закоснит, от горы приосененныя чащи, Отроковицы раждающия неискусомужныя, пророк древле глаголет. Темже вси вопием: слава силе Твоей, Господи.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Да точат веселие крепкое мастительное горы, и все холми, и древа дубравная да взыграют: Христа хвалите языцы, и тому вси людие радующеся возопийте: слава силе Твоей, Господи (Дважды).

Слава: Крепостию веки царствуяй Господь, облечен приидет, Сего красоты и славы, несравненно есть благолепие в Сионе, Темже вси вопием: слава силе Твоей, Господи.

И ныне: Пядию измеривый небо, дланию же землю, Господь, прииде: Сион бо избра, в немже жити и царствовати изволи, и возлюби люди, верно вопиющия: слава силе Твоей, Господи.

Песнь 5

Ирмос: На гору Сион взыди благовествуяй, и Иерусалиму проповедуяй, в крепости вознеси глас: преславная глаголашася о тебе, граде Божий. Мир на Израиля, и спасение языком.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

В вышних седяй на Херувимех Бог, и призираяй на смиренная, Той грядет во славе со областию, и исполнятся всяческая Божественныя хвалы Его, Мир на Израиля, и спасение языком. (Дважды)

Слава: Сионе Божий, горо святая, и Иерусалиме, окрест очи твои возведи, и виждь собранная чада твоя в тебе: се бо приидоша издалеча, поклонитися Царю твоему. Мир на Израиля, и спасение языком.

И ныне: Сионе Божий... (Повторить предыдущий тропарь).

Песнь 6

Ирмос: Возопиша с веселием праведных дуси: ныне мирови Завет новый завещается, и кроплением да обновятся людие Божия Крове.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Приими, Израилю, Божие Царство, и пребываяй во тьме, свет да узрит великий, и кроплением да обновятся людие Божия Крове (Дважды).

Слава: Разрешены своя юзники Сионе испусти и от рова неведения безводна изведи, и да обновятся людие кроплением Божественныя Крове.

И ныне: Разрешены своя: (Повторить предыдущий тропарь).

Кондак, глас 6-й

На престоле на небеси, на жребяти на земли носимый Христе Боже, от Ангел хваление и детей воспевание приял еси зовущих Ти: благословен еси, Грядый Адама воззвати.

Икос

Понеже ада связал еси Безсмертие, и смерть умертвил еси, и мир воскресил еси, с ваиами младенцы восхваляху Тя Христе, яко Победителя, зовуще Ти днесь: осанна Сыну Давидову. Не ктому бо, рече, заклани будут младенцы, за Младенца Мариина: но за вся младенцы и старцы, Един распинаешися. Не ктому на нас вместится меч, Твоя бо ребра прободутся копием. Темже радующееся глаголем: благословен, Грядый Адама воззвати.

Песнь 7

Ирмос: Спасый во огни Авраамския Твоя отроки и халдеи убив, яже правда праведно уловляху, препетый Господи Боже отец наших, благословен еси.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Покланяющеся людие, и со ученики радующеся, с ваием, осанна Сыну Давидову зовяху препетый Господи Боже отец, благословен еси (Дважды).

Слава: Неискусозлобное множество, еще младенствующее естество, боголепно Тя, Царю Израилев и Ангельский, воспет: препетый Господи Боже отец, благословен еси.

И ныне: С ваием Тя Христе, ветвьми похваляху множества: благословен пришедый Царь веков. Вопияху же: препетый Господи Боже отец, благословен еси.

Песнь 8

Ирмос: Веселися Иерусалиме, торжествуйте любящии Сиона: царствуяй бо во веки Господь сил прииде, да благоговеет вся земля от лица Его, и да вопиет: благословите вся дела Господня Господа.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

На жребя младо всед Царь твой Сионе, предста Христос: безсловесное бо идольское прельщение разрушити, и неудержанное стремление уставити всех язык прииде, во еже пети: вся дела пойте Господа (Дважды)

Слава: Радуйся Сионе зело: Бог твой воцарися во веки Христос. Сей, якоже писано есть, кроткий и спасаяй, праведный Избавитель наш, прииде на жребяти, конское свирепство убити врагов, не вопиющих: благословите вся дела Господня Господа.

И ныне: Оскудевает Божественных ограждений, законопреступное сонмище непокоривых, понеже дом молитвы Божия, вертеп сотвориша разбойническ, от сердца Избавителя отринувше, Емуже вопием: благословите вся дела Господня Господа.

Песнь 9

Ирмос: Бог Господь, и явися нам, составите праздник, и веселящеся приидите, возвеличим Христа, с ваиами и ветвьми, песньми зовуще: благословен Грядый во имя Господа Спаса нашего.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Языцы, вскую шатаетеся? Писменницы и священницы, почто тщетным поучистеся, рекше: кто Сей, Емуже дети с ваием и ветвьми, песньми зовут: благословен Грядый во имя Господа Спаса нашего (Дважды).

Слава: Сей Бог наш, Емуже никтоже подобен, праведный всяк путь изобрет, даде возлюбленному Израилю: по сих же с человеки поживе явлься. Благословен Грядый во имя Господа Спаса нашего.

И ныне: Соблазны стези, что близ вас положисте непокоривии? Ноги ваша скоры кровь излияти Владычню. Но воскреснет всяко спасти зовущия: благословен Грядый во имя Господа Спаса нашего.

Молитва Входу Господню в Иерусалим

Господи Иисусе Христе Боже наш, в вышних со Отцем на Престоле седяй, выну на крылу от Херувим носимый и певаемый от Серафим, во днех же плоти Своея на жребяти осли сести изволивый нашего ради спасения, и от детей воспевание приявый и во Святый град Иерусалим прежде шести дней бытия Пасхи на вольную страсть пришедый, да спасеши мир Крестом, погребением и Воскресением Твоим! И якоже тогда людие, седящие во тьме и сени смертней, приемши ветви древес и ваиа от финик, сретоша Тя, Сына Давидова Тя исповедуя, такожде и нас ныне в предпразднственный день сей в подражание онех ваиа и ветви в руках носящих соблюди и сохрани. И якоже онии народи и дети “осанна” Тебе приношаху, сподоби и нам во псалмах и пениих духовных душами чистыми и нескверными усты прославити вся величия Твоя в праздник сей и во всю седмицу страсти Твоея и неосужденно достигнути и причаститися Божественныя радости Святыя Пасхи в пресветлые дни Живоноснаго Воскресения Твоего, да воспоем и прославим Твое Божество вкупе со Безначальным Твоим Отцем и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом всегда ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Существует несколько акафистов, посвященных Божией Матери:

  • Покаянный акафист;
  • Благодарственный акафист;
  • Акафист на Покров;
  • Акафисты, посвященные рождеству Девы Марии;
  • Акафист, посвященный Успению Девы Марии и другие.

Акафист Божьей Матери

Кондак 1

Икос 1

Кондак 2

Видящи Святая Себе в чистоте, глаголет Гавриилу дерзостно: преславное твоего гласа неудобоприятельно души Моей является: безсеменнаго бо зачатия рождество како глаголеши, зовый: Аллилуиа.

Икос 2

Разум недоразумеваемый разумети Дева ищущи, возопи к служащему: из боку чисту, Сыну како есть родитися мощно, рцы Ми? К Нейже он рече со страхом, обаче зовый сице: Радуйся, совета неизреченнаго Таиннице; радуйся, молчания просящих веро. Радуйся, чудес Христовых начало; радуйся, велений Его главизно. Радуйся, лествице небесная, Еюже сниде Бог; радуйся, мосте, преводяй сущих от земли на небо. Радуйся, Ангелов многословущее чудо; радуйся, бесов многоплачевное поражение. Радуйся, Свет неизреченно родившая; радуйся, еже како, ни единаго же научившая. Радуйся, премудрых превосходящая разум; радуйся, верных озаряющая смыслы. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 3

Сила Вышняго осени тогда к зачатию Браконеискусную, и благоплодная Тоя ложесна, яко село показа сладкое, всем хотящим жати спасение, всегда пети сице: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи Богоприятную Дева утробу, востече ко Елисавети: младенец же оноя абие познав Сея целование, радовашеся, и играньми яко песньми вопияше к Богородице: Радуйся, отрасли неувядаемыя розго; радуйся, Плода безсмертнаго стяжание. Радуйся, Делателя делающая Человеколюбца; радуйся, Садителя жизни нашея рождшая. Радуйся, ниво, растящая гобзование щедрот; радуйся, трапезо, носящая обилие очищения. Радуйся, яко рай пищный процветаеши; радуйся, яко пристанище душам готовиши. Радуйся, приятное молитвы кадило; радуйся, всего мира очищение. Радуйся, Божие к смертным благоволение; радуйся, смертных к Богу дерзновение. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 4

Бурю внутрь имея помышлений сумнительных, целомудренный Иосиф смятеся, к Тебе зря небрачней, и бракоокрадованную помышляя, Непорочная; уведев же Твое зачатие от Духа Свята, рече: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаша пастырие Ангелов поющих плотское Христово пришествие, и текше яко к Пастырю видят Сего яко агнца непорочна, во чреве Мариине упасшася, Юже поюще реша: Радуйся, Агнца и Пастыря Мати; радуйся, дворе словесных овец. Радуйся, невидимых врагов мучение; радуйся, райских дверей отверзение. Радуйся, яко небесная срадуются земным; радуйся, яко земная сликовствуют небесным. Радуйся, апостолов немолчная уста; радуйся, страстотерпцев непобедимая дерзосте. Радуйся, твердое веры утверждение; радуйся, светлое благодати познание. Радуйся, Еюже обнажися ад; радуйся, Еюже облекохомся славою. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 5

Боготечную звезду узревше волсви, тоя последоваша зари, и яко светильник держаще ю, тою испытаху крепкаго Царя, и достигше Непостижимаго, возрадовашася, Ему вопиюще: Аллилуиа.

Икос 5

Видеша отроцы халдейстии на руку Девичу Создавшаго руками человеки, и Владыку разумевающе Его, аще и рабий прият зрак, потщашася дарми послужити Ему, и возопити Благословенней: Радуйся, Звезды незаходимыя Мати; радуйся, заре таинственнаго дне. Радуйся, прелести пещь угасившая; радуйся, Троицы таинники просвещающая. Радуйся, мучителя безчеловечнаго изметающая от начальства; радуйся, Господа Человеколюбца показавшая Христа. Радуйся, варварскаго избавляющая служения; радуйся, тимения изымающая дел. Радуйся, огня поклонение угасившая; радуйся, пламене страстей изменяющая. Радуйся, верных наставнице целомудрия; радуйся, всех родов веселие. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 6

Проповедницы богоноснии, бывше волсви, возвратишася в Вавилон, скончавше Твое пророчество, и проповедавше Тя Христа всем, оставиша Ирода яко буесловна, не ведуща пети: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиявый во Египте просвещение истины, отгнал еси лжи тьму: идоли бо его, Спасе, не терпяще Твоея крепости, падоша, сих же избавльшиися вопияху к Богородице: Радуйся, исправление человеков; радуйся, низпадение бесов. Радуйся, прелести державу поправшая; радуйся, идольскую лесть обличившая. Радуйся, море, потопившее фараона мысленнаго; радуйся, каменю, напоивший жаждущия жизни. Радуйся, огненный столпе, наставляяй сущия во тьме; радуйся, покрове миру, ширший облака. Радуйся, пище, манны приемнице; радуйся, сладости святыя служительнице. Радуйся, земле обетования; радуйся, из неяже течет мед и млеко. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 7

Хотящу Симеону от нынешняго века преставитися прелестнаго, вдался еси яко младенец тому, но познался еси ему и Бог совершенный. Темже удивися Твоей неизреченней премудрости, зовый: Аллилуиа.

Икос 7

Новую показа тварь, явлься Зиждитель нам от Него бывшим, из безсеменныя прозяб утробы, и сохранив Ю, якоже бе, нетленну, да чудо видяще, воспоем Ю, вопиюще: Радуйся, цвете нетления; радуйся, венче воздержания. Радуйся, воскресения образ облистающая; радуйся, ангельское житие являющая. Радуйся, древо светлоплодовитое, от негоже питаются вернии; радуйся, древо благосеннолиственное, имже покрываются мнози. Радуйся, во чреве носящая Избавителя плененным; радуйся, рождшая Наставника заблудшим. Радуйся, Судии праведнаго умоление; радуйся, многих согрешений прощение. Радуйся, одеждо нагих дерзновения; радуйся, любы, всякое желание побеждающая. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 8

Странное рождество видевше, устранимся мира, ум на небеса преложше: сего бо ради высокий Бог на земли явися смиренный человек, хотяй привлещи к высоте Тому вопиющия: Аллилуиа.

Икос 8

Весь бе в нижних и вышних никакоже отступи неописанное Слово: снизхождение бо Божественное, не прехождение же местное бысть, и рождество от Девы Богоприятныя, слышащия сия: Радуйся, Бога невместимаго вместилище; радуйся, честнаго таинства двери. Радуйся, неверных сумнительное слышание; радуйся, верных известная похвало. Радуйся, колеснице пресвятая Сущаго на Херувимех; радуйся, селение преславное Сущаго на Серафимех. Радуйся, противная в тожде собравшая; радуйся, девство и рождество сочетавшая. Радуйся, Еюже разрешися преступление; радуйся, Еюже отверзеся рай. Радуйся, ключу Царствия Христова; радуйся, надеждо благ вечных. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 9

Всякое естество ангельское удивися великому Твоего вочеловечения делу; неприступнаго бо яко Бога, зряще всем приступнаго Человека, нам убо спребывающа, слышаща же от всех: Аллилуиа.

Икос 9

Ветия многовещанныя, яко рыбы безгласныя видим о Тебе, Богородице, недоумевают бо глаголати, еже како и Дева пребываеши, и родити возмогла еси. Мы же, таинству дивящеся, верно вопием: Радуйся, премудрости Божия приятелище, радуйся, промышления Его сокровище. Радуйся, любомудрыя немудрыя являющая; радуйся, хитрословесныя безсловесныя обличающая. Радуйся, яко обуяша лютии взыскателе; радуйся, яко увядоша баснотворцы. Радуйся, афинейская плетения растерзающая; радуйся, рыбарския мрежи исполняющая. Радуйся, из глубины неведения извлачающая; радуйся, многи в разуме просвещающая. Радуйся, кораблю хотящих спастися; радуйся, пристанище житейских плаваний. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 10

Спасти хотя мир, Иже всех Украситель, к сему самообетован прииде, и Пастырь сый, яко Бог, нас ради явися по нам человек: подобным бо подобное призвав, яко Бог слышит: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси девам, Богородице Дево, и всем к Тебе прибегающим: ибо небесе и земли Творец устрои Тя, Пречистая, вселься во утробе Твоей, и вся приглашати Тебе научи: Радуйся, столпе девства; радуйся, дверь спасения. Радуйся, начальнице мысленнаго наздания; радуйся, подательнице Божественныя благости. Радуйся, Ты бо обновила еси зачатыя студно; радуйся, Ты бо наказала еси окраденныя умом. Радуйся, тлителя смыслов упраждняющая; радуйся, Сеятеля чистоты рождшая. Радуйся, чертоже безсеменнаго уневещения; радуйся, верных Господеви сочетавшая. Радуйся, добрая младопитательнице девам; радуйся, невестокрасительнице душ святых. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 11

Пение всякое побеждается, спростретися тщащееся ко множеству многих щедрот Твоих: равночисленныя бо песка песни аще приносим Ти, Царю Святый, ничтоже совершаем достойно, яже дал еси нам, Тебе вопиющим: Аллилуиа.

Икос 11

Светоприемную свещу, сущим во тьме явльшуюся, зрим Святую Деву, невещественный бо вжигающи огнь, наставляет к разуму Божественному вся, зарею ум просвещающая, званием же почитаемая, сими: Радуйся, луче умнаго Солнца; радуйся, светило незаходимаго Света. Радуйся, молние, души просвещающая; радуйся, яко гром враги устрашающая. Радуйся, яко многосветлое возсияваеши просвещение; радуйся, яко многотекущую источаеши реку. Радуйся, купели живописующая образ; радуйся, греховную отъемлющая скверну. Радуйся, бане, омывающая совесть; радуйся, чаше, черплющая рaдocть. Радуйся, обоняние Христова благоухания; радуйся, животе тайнаго веселия. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 12

Благодать дати восхотев, долгов древних, всех долгов Решитель человеком, прииде Собою ко отшедшим Того благодати, и раздрав рукописание, слышит от всех сице: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твое Рождество, хвалим Тя вси, яко одушевленный храм, Богородице: во Твоей бо вселився утробе содержай вся рукою Господь, освяти, прослави и научи вопити Тебе всех: Радуйся, селение Бога и Слова; радуйся, святая святых большая. Радуйся, ковчеже, позлащенный Духом; радуйся, сокровище живота неистощимое. Радуйся, честный венче людей благочестивых; радуйся, честная похвало иереев благоговейных. Радуйся, церкве непоколебимый столпе; радуйся, Царствия нерушимая стено. Радуйся, Еюже воздвижутся победы; радуйся, Еюже низпадают врази. Радуйся, тела моего врачевание; радуйся, души моея спасение. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 13

О, Всепетая Мати, рождшая всех святых Святейшее Слово! Нынешнее приемши приношение, от всякия избави напасти всех, и будущия изми муки, о Тебе вопиющих: Аллилуиа, aллилуиа, aллилуиа. (Kондак читается трижды)

Икос 1

Ангел предстатель с небесе послан бысть рещи Богородице: радуйся, и со безплотным гласом воплощаема Тя зря, Господи, ужасашеся и стояше, зовый к Ней таковая: Радуйся, Еюже рaдocть возсияет; радуйся, Еюже клятва изчезнет. Радуйся, падшаго Адама воззвание; радуйся, слез Евиных избавление. Радуйся, высото неудобовосходимая человеческими помыслы; радуйся, глубино неудобозримая и ангельскима очима. Радуйся, яко еси Царево седалище; радуйся, яко носиши Носящаго вся. Радуйся, Звездо, являющая Солнце; радуйся, утробо Божественнаго воплощения. Радуйся, Еюже обновляется тварь; радуйся, Еюже покланяемся Творцу. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 1

Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои, Богородице; но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся, Невесто Неневестная.

Молитвы Пресвятой Богородице

О, Пресвятая Госпоже Владычице Богородице, вышши еси всех Ангел и Архангел, и всея твари честнейши, помощнице еси обидимых, ненадеющихся надеяние, убогих заступнице, печальных утешение, алчущих кормительнице, нагих одеяние, больных исцеление, грешных спасение, христиан всех поможение и заступление. О, Всемилостивая Госпоже, Дево Богородице Владычице, милостию Твоею спаси и помилуй святейшия патриархи православныя, преосвященныя митрополиты, архиепископы и епископы и весь священнический и иноческий чин, и вся православныя христианы ризою Твоею честною защити; и умоли, Госпоже, из Тебе без семене воплотившагося Христа Бога нашего, да препояшет нас силою Своею свыше, на невидимыя и видимыя враги наша. О, Всемилостивая Госпоже Владычице Богородице! Воздвигни нас из глубины греховныя и избави нас от глада, губительства, от труса и потопа, от огня и меча, от нахождения иноплеменных и междоусобныя брани, и от напрасныя смерти, и от нападения вражия, и от тлетворных ветр, и от смертоносныя язвы, и от всякаго зла. Подаждь, Госпоже, мир и здравие рабом Твоим, всем православным христианом, и просвети им ум, и очи сердечнии, еже ко спасению; и сподоби ны, грешныя рабы Твоя, Царствия Сына Твоего, Христа Бога нашего; яко держава Его благословена и препрославлена, со Безначальным Его Отцем, и с Пресвятым, и Благим, и Животворящим Его Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

О, Пресвятая Дево Мати Господа, Царице Небесе и земли! Вонми многоболезненному воздыханию души нашея, призри с высоты святыя Твоея на нас, с верою и любовию покланяющихся пречистому образу Твоему. Се бо грехми погружаемии и скорбьми обуреваемии, взирая на Твой образ, яко живей Ти сущей с нами, приносим смиренныя моления наша. Не имамы бо ни иныя помощи, ни инаго предстательства, ни утешения, токмо Тебе, о, Мати всех скорбящих и обремененных. Помози нам немощным, утоли скорбь нашу, настави на путь правый нас, заблуждающих, уврачуй и спаси безнадежных, даруй нам прочее время живота нашего в мире и тишине проводити, подаждь христианскую кончину, и на страшнем суде Сына Твоего явися нам милосердая Заступница, да всегда поем, величаем и славим Тя, яко благую Заступницу рода христианскаго, со всеми угодившими Богу. Аминь.

Слушать Акафист Пресвятой Богородице

Вы прочитали статью . Читайте также.

празднование совершается в последнее воскресение перед Пасхой

В оспоминанию одного из главных событий последних дней земной жизни Господа Иисуса Христа - Его торжественного прибытия в Иерусалим накануне праздника Пасхи - посвящен один из главных церковных праздников, в православной Церкви входящий в число двунадесятых. Он празднуется в воскресенье, непосредственно предшествующее пасхальному и открывающее собой Страстную Седмицу. Это событие описали все четыре Евангелиста (Мф 21. 1-11; Мк 11. 1-11; Лк 19. 28-40; Ин 12. 12-19).

За 5 дней до иудейского праздника Пасхи Господь подошел к селениям Виффагия и Вифания у Елеонской горы вместе со Своими учениками и поручил двум из них привести Ему молодого осла, на которого никто никогда не садился. Когда ученики исполнили повеление, Христос сел верхом и стал спускаться с горы к Иерусалиму под приветственные возгласы учеников и народа, который встречал Христа, постилая одежды и срезанные с деревьев ветви на Его пути, восклицая: «...осанна Сыну Давидову! благословен Грядущий во имя Господне! осанна в вышних!» (Мф 21. 9; ср.: Мк 11. 9; Лк 19. 38; Ин 12. 13). Все евангелисты, кроме Марка, отмечают недовольство иудейских учителей обстоятельствами события, в первую очередь тем, что Иисус Христос не запретил встречать Его этими словами, понимавшимися в том числе как мессианское приветствие. Евангелист Матфей пишет, что вход Господень в Иерусалим заставил весь город прийти в движение (Мф 21. 10); Иоанн подчеркивает, что торжественная встреча Христа была вызвана тем, что народ был потрясен чудом воскрешения из мертвых праведного Лазаря (Ин 12. 17-18); Матфей и Лука непосредственно связывают событие Входа Господня в Иерусалим с последовавшим за ним изгнанием Христом торгующих из иерусалимского храма (Мф 21. 12-13; Лк 19. 45-46).

Сама поездка на осле, согласно евангелистам, была осуществлением пророчества Захарии (Зах 9. 9) и по толкованию святителя Иоанна Златоустого"… подъяремная ослица, которую вместе с осленком привели ученики к своему Господу, символически означала народ Иудейский. Господь не восхотел сесть на нее, давая тем понять, что избранный народ отвержен за свое неверие, что отнято от него Царство Божие и отдано народу, приносящему плоды его (Мф. XXI, 43). Молодой осленок, на которого никто не садился, означал, по его словам, все те новые, малоизвестные в ветхозаветной истории языческие народы, которые составили на первых порах молодую Церковь Христову и приняли легкий ярем Евангелия. Одежда, которой покрыли апостолы осленка, означала Его учение. Таким образом, все событие отмечало коренной перелом в плане Домостроительства Божия о спасении человека, когда то исключительное, руководящее значение, которое имел народ Израильский в Ветхом Завете, перешло от него к другим народам. Садясь на осленка, Господь показал, что Он принимает эти народы под Свое водительство. (Беседы на Евангелие от Марка, епископ Василий Кинешемский, глава XI, ст. 1-10)

Поскольку в символике и события Входа Господня в Иерусалим, и его литургического празднования важное место занимают пальмовые ветви (греч. ваия), праздник Вход Господень в Иерусалим обычно называют Неделей ваий. В славянской традиции известно его обозначение еще и как Недели цветоносной или цветной. На Руси в богослужебной практике пальмовые ветви традиционно заменяют ветвями вербы, отчего Неделя ваий носит также название Вербного воскресенья.

С Вербного воскресенья начинается Страстная седмица — последняя и самая важная часть Великого поста.

——————————————————————


Порядок чтения по уставу
——————————————————————

Тропарь, глас 1-й

О бщее воскресение прежде Своея страсти уверяя, из мертвых воздвигл еси Лазаря Христе Боже. Тем же и мы яко отроцы, победныя образы носяще, Тебе Победителю смерти вопием, осанна в вышних благословен грядыи во имя Господне. (2 раза). Слава, и ныне.

Тропарь, глас 4-й.

С погребшеся Тебе крещением Христе Боже наш, безсмертныя жизни сподобихомся воскресением Твоим, и воспевающе зовем, благословен грядыи во имя Господне.

Канон, глас 4-й

Песнь 1. Ирмос

Я вишася источницы бездны, югу непричастни, и открышася моря волнующася основания бурею, манием бо запретив ему, избранныя же люди спасл еси поюща, победную песнь Ти Господи.

Запев: С лава Тебе Боже наш, слава Тебе (поклон) .

И зо уст младенец незлобивых и ссущих, хвалу Твоих раб свершил еси. Разрушити супостата, и отмстити страстию Креста, падение древняго Адама, древом же воздвигнути сего поюща, победную песнь Ти Господи.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. П ение церкви преподобных, живущему в Сионе, Тебе Христе приносит, о Тебе же Израиль Творце своем радуется, и горы языцы противнии закону и каменосердечнии, от лица Ти возвеселишася, и поюще победную песнь Ти Господи.

И ныне. (Повторяем стих).

Катавасия: С охрани от бед рабы Своя Милостиве, яко усердно к Тебе прибегаем к милостивому Избавителю и всех Владыце Господу Исусу (поклон) . Г осподи помилуй (3 раза с поклонами) .

Песнь 3. Ирмос

Т очащь несекомыи повелением Твоим, твердыи ссавше камень израильстии людие. Камень же Ты еси Христе и Жизнь, на Нем же утвердися церковь зовущи, осанна благословен еси грядыи.

Запев. М ертвеца четверодневна повелением Твоим, из мертвых с трепетом ад испусти Лазаря. Воскресение бо Ты еси Христе и Жизнь, о Нем же утвержена бысть церкви зовущи, осанна благословен еси грядыи.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. В оспойте людие боголепно в Сионе, и молитву воздадите Христу во Иеросалиме, Сам грядет во славе со областию, о Нем же утвердися церкви зовущи, осанна благословен еси грядыи.

Слава, и ныне. Ипакой, глас 8-й. С ветвьми воспевше первее, последи с древесы яша неразумивии иудее Христа Бога. Мы же верою непреложною присно почитающе, яко благодателя, всегда поюще вопием Ему, благословен еси грядыи Адама воздвигнути.

Песнь 4. Ирмос

Х ристос грядыи яве Бог наш, приидет и не закоснит, из горы присенныя часты, Девы раждающия неискусомужныя, пророк древле рече. Темже вси вопием, слава силе Твоей Господи.

Запев. Д а каплют облацы веселие крепко, на масличней горе, и вси холми, и древа дубравная да воспоют Христа, хваляще с языки. Тому вси людие вопием, слава силе Твоей Господи.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. В крепости царьствуяи вечныи Господь, оболчен приидет, сего убо красоты же и славы, несказанно есть благолепие в Сионе. Тем же вси вопием, слава силе Твоей Господи.

И ныне. П ядию измеривыи небо, дланию же землю, Господь прииде. Сиона бо избра, в том жити и царьствовати изволи, и возлюби люди верно поющия, слава силе Твоей Господи. Катавасия.

Песнь 5. Ирмос

Н а Сион гору взыди, благовествуяи, и Иеросалиму проповедуяи, крепостию вознеси глас, преславная глаголашася о тебе граде Божии, мир на Израиля и спасение языком.

Запев. И же в вышних седяи на херувимех Бог, и призираяи на смиренныя, Той грядет во славе со областию, да исполнятся всяческая божественыя хвалы Его, мир на Израиля, и спасение языком.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. С ионе, горо Божия святая, Иеросалиме окрест очи твои возведи, и виждь собранная чада твоя в тебе, се бо приидоша издалеча поклонитися Царю твоему, мир на Израиля, и спасение языком.

И ныне. (Повторяем стих). Катавасия.

Песнь 6. Ирмос

В озопиша с веселием праведных дуси, ныне мирови завет нов завещается, и кроплением да обновятся людие, божественою кровию.

Запев. П риими Израилю Божие Царство, и пребываяи во тме, свет да узриши велик, и кроплением да обновятся людие, божественою кровию.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. Р азрешены своя юзники Сионе испусти, и от рова неведения безводна возведи, и кроплением да обновятся людие, божественою кровию.

И ныне. (Повторяем стих). Катавасия.

Слава, и ныне. Кондак, глас 6-й. Н а престоле на Небеси, на жребяти на земли носимь Христе Боже, от Ангел хваление, и от детей воспевание приимаше, зовущих Ти, благословен еси пришедыи Адама воздвигнути.

Икос. П онеже ада связав, и смерть умертвил еси, и мира воставил еси, с ваием отроцы восхваляху Тя Христе яко Победителя, и вопиюще Ти днесь, осанна Сыне Давыдов. Не к тому бо рече, закалаются младенцы, за Младенца Мариина, но за вся и младенцы и старцы, Един распинаешися, и к тому на нас не вместится мечь. Твоя бо ребра прободутся копием, тем же радующеся глаголем, благословен еси грядыи Адама воздвигнути.

Песнь 7. Ирмос

С пасыи во огни авраамския си дети, и халдеи убивыи яже без правды праведныя уловляху, препетыи Господи Боже отец благословен еси.

Запев. П оклоняющеся людие, и со ученики радующеся, с ваиями осанна Сыну Давыдову зовяху, препетыи Господи Боже отец благословен еси.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. Н еискусозлобное множество, еще младенствующее естество, боголепно Тя Царя израилева отрочески пояху, препетыи Господи Боже отец благословен еси.

И ныне. С ваиями Тя Христе, и ветвьми хваляще множество, благословен пришедыи Царь веком вопияху, препетыи Господи Боже отец благословен еси. Катавасия.

Песнь 8. Ирмос

В еселися Иеросалиме, торжествуйте любящии Сиона, царьствуяи бо во веки Господь силам прииде, да говеет от лица Его вся земля, и да вопиет, благословите вся дела Господня Господа.

Запев. Н а жребя младо всед, царствуяи тобою Сионе Христос, прииде бо безсловесную идольскую прелесть разрушити, и неудержанное стремление уставити всех языков, во еже пети, благословите вся дела Господня Господа.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. Б ог твой Сионе, радуися зело, царствуяи бо во веки Христос, Сей яко же пишет, кроток и спасаяи, праведный Избавитель наш прииде на жребяти, конечное вражие убити шатание, Ему же вопием, благословите вся дела Господня Господа.

И ныне. О скуде божественых даров, законопреступное сонмище непокоривых: дом бо молитвы Божия, вертеп сотвориша разбойническ, и от сердца Избавителя отринувше, Ему же поем, благословите вся дела Господня Господа. Катавасия.

Песнь 9. Ирмос

Б ог Господь и явися нам, составите праздник, и радующеся приидите. Возвеличим Христа, с ваиями и ветвьми, песньми зовуще, благословен грядыи во имя Господа Спаса нашего.

Запев с поклоном. Я зыцы почто шатаетеся писаньми; и священницы почто тщетным поучистеся; кто Сей рекше, Ему же дети с ваиями и ветвьми и песньми зовут: благословен грядыи во имя Господа Спаса нашего.

Запев. (Повторяем стих).

Слава. С е убо Бог наш, Ему же никто же подобен: праведен всяк путь изобрет, и даде возлюбленному Израилю. По сих же с человеки поживе и явлься: благословен грядыи во имя Господа Спаса нашего.

И ныне. С облазны стези, что близ вы положисте непокоривии: ноги ваша скоры кровь излияти Владычню. Но воскреснет всех спасти зовущих: благословен грядыи во имя Господа Спаса нашего. Катавасия.

Задостойник: Б ог Господь и явися нам, составите праздник, и радующеся приидите. Возвеличим Христа, с ваиями и ветвьми, песньми зовуще, благословен грядыи во имя Господа Спаса нашего. (Поклон земной).

Отпуст: П ришедыи во град Иеросалим, и хвалу прием от детей еврейских, Господи Исусе Христе Сыне Божии, молитв ради пречистыя Твоея Матере, и всех святых, помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. А минь.